این جزیره را می گردد هل داد!

به گزارش مجله فناوری، دریاچه چیپیوه در ویسکانسین (آمریکا)، جزیره ای بسیار بزرگ، اما شناوری است که قایقران ها، گاهی اوقات مجبور به جابه جایی آن می شوند.

این جزیره را می گردد هل داد!

به گزارش خبرآنلاین، دریاچه چیپیوه (Chippewa) که به چیپیوه فلوویج هم معروف است، در خود جزیره ای بزرگ شناور دارد که دایما در حرکت است و گاهی اوقات مسیر پل مهم این دریاچه را مسدود می نماید. به همین علت قایقرانانی که در این دریاچه کار می نمایند هرازگاهی با هماهنگی یکدیگر، جزیره را به طرف دیگر هل می دهند.

دریاچه چیپیوه که مصنوعی است، در پی جاری شدن سیلی از باتلاقی بزرگ در سال 1923 ایجاد شد. از همان زمان باتلاقی ((به نام فورتی آکر باگ) از گیاهان (کود های گیاهی) آغاز به رشد کرد و به تدریج به مکانی برای رشد دانه هایی تبدیل شد که باد یا پرندگان وحشی به آن مکان می بردند. امروزه ریشه های این گیاهان، که به درختانی بزرگ تبدیل شده اند، این باتلاق شناور را به خوبی حفظ نموده اند.

درحال حاضر این جزیره چند هکتاری در بخش غربی این دریاچه شناورست و گاهی اوقات جلوی پلی قرار می گیرد که شرق و غرب دریاچه را به هم متصل می نماید.

بنابه گفته محلی ها، این اتفاق تقریبا هر سال رخ می دهد و قایقران ها چاره ای جز هل دادن این جزیره به طرفی دیگر را ندارند. آن ها می گویند، هر روز صبح، هنگام آغاز کار ابتدا آنالیز می نمایند جزیره به کدام طرف دریاچه رفته است.

البته این جزیره دایما تکان نمی خورد، اما هر وقت در مسیر پل قرار می گیرد، کلی دردسر درست می نماید. معمولا چندین قایق (حتی تا 25 قایق)، با هماهنگی یکدیگر، این جزیره باتلاقی را جابه جا می نمایند و آن را در جای مناسب قرار می دهند.

از آنجایی که این جزیره محل سکونت گونه های مختلف حیوانی است، تحت حمایت سازمان محیط زیست است و قانون اجازه متلاشی کردن آن را نمی دهد.

منبع:

odditycentral

منبع: فرارو
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1795

به "این جزیره را می گردد هل داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جزیره را می گردد هل داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید